Website Feature Image
image_pdf

فراخوان مقاله برای شماره آینده ژورنال آزادی اندیشه درباره مسائل جامعه‌ی ایران در مقطع جنبش «زن، زندگی، آزادی»

 

ژورنال آزادی اندیشه ارگان «انجمن آزادی اندیشه» است. این انجمن، بنا بر تعریف آن در اساس‌نامه،  «جمعی است متشکل از دانشگاهیان و پژوهشگران و روشنفکران». «انجمن خود را به آزادیِ اندیشه و بیان و به سنجش و انتقادِ روشنگرانه‌ تفکر و ترویج و دفاع از حیثیتِ علوم انسانی و اجتماعی و پیشرفتِ اعتبار آن‌ها درایران متعهد می‌داند.» «یاری رسانیدن به علوم انسانی و اجتماعی و بنیادهای آن‌ها و تقویتِ این علوم در ایران»، همچنین تلاش در جهت «رشدِ روشنگری و گسترشِ آزادیِ اندیشه و نقد و بیان و نشر و گفت و گویِ آزاد» و «برقراری و یاری رساندن به گفت و گویِ سامان یافته میانِ روشنفکرانِ ایران»، از هدف‌های اصلی انجمن و ژورنال آن است.

اکنون ما با موقعیت ویژه‌‌ای در ایران مواجه هستیم؛ و این همانا موقعیتی است که ضرورت تلاش در جهت هدف‌های انجمن را مؤکد می‌سازد. ما شما را فرامی‌خوانیم برای ژورنال آزادی اندیشه بنویسید. شماره‌‌ای که در تدارک انتشار آن هستیم، شماره ۱۳، تماما به مسائل جنبش «زن، زندگی، آزادی» اختصاص دارد. نیاز اصلی به مقاله‌هایی است که به مسائل اصلی جامعه‌ی ایران در مقطع کنونی بپردازند و سویه‌های مختلف هر مسئله‌ای را که عمده می‌دانند تبیین کنند. بحث‌هایی را که گشوده خواهند شد، در شماره‌های بعد پی خواهیم گرفت.

لطفا مقاله‌هایتان را حداکثر تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۹ اسفند ۱۴۰۱ به ما برسانید. ژورنال آزادی اندیشه دوزبانه است، از این رو مقاله شما می‌تواند به فارسی یا انگلیسی باشد. انتظار از مقاله، رعایت استانداردهای عمومی آکادمیک از نظر زبان، ساختار، استدلال و سنجیدگی است. مقاله‌ها همتاخوانی می‌شوند.

مقالات خود را (در این فرم) ثبت کنید.

دعوت به وبینار

انجمن آزادی اندیشه مایل است همزمان و در پیوند با موضوع ویژه شماره‌ آینده ژورنال آزادی اندیشه، وبینارهای خود را نیز حول همین موضوع برگزار کند. این وبینارها طبق روال همیشگی آخرین یکشنبه هر ماه میلادی بطور زنده برگزار می‌شود. چنانچه در حوزه‌های مرتبط با موضوع ویژه این شماره پژوهش کرده یا صاحب‌نظر هستید، یا دارای مقاله و کتاب هستید از شما دعوت می‌شود با اعلام آمادگی خود برای ارائه بحث، یا معرفی پژوهش یا معرفی کتاب خود در این مجموعه وبینارها شرکت کنید و دیدگاه‌های خود را با طیف گسترده‌ای از علاقمندان، اندیشمندان و دانشگاهیان در میان بگذارید. لطفا برای اعلام آمادگی یا توصیه به این فرم مراجعه کنید.