Azadi-Andishe-logo
image_pdf

براساس اطلاعیه‌های پیشین هئیت‌مدیره موقت «انجمن»، نخستین مجمع عمومی انجمن در روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۵ برابر با ۱۳ نوامبر ۲۰۱۶ با شرکت بیش از نصف به اضافه یک اعضای دارای حقِ رأی (اعضایی که حق عضویت خود را تا آن تاریخ پرداخته بودند) به صورت مجازی تشکیل شد.

مجمع عمومی با ریاست آقای کردوانی با حضور اکثریت بیش از حدِ نصاب تعیین‌شده رسمیت یافت و سپس براساس دستور جلسه‌ی از پیش اعلام شده، وارد دستور شد.
نخستین موضوع، گزارش عملکرد سه ساله هیئت‌مدیره موقت و بررسی آن بود. این گزارش را آقای کردوانی قرائت کرد و در پی آن زمان کوتاهی برای اظهار نظر افراد اختصاص یافت و پس از چند اظهار نظر، گزارش به اتفاق آرا به تصویب رسید.

دومین موضوع، پنج تغییر در چند ماده و بند و تبصره اساسنامه بود (که پیش از آن دبیر هیئت مدیره موقت انجمن به اطلاع همه‌ی اعضا رسانیده بود). کلیه پیش نهادها جداگانه مطرح و تصویب شد (آرای موافق از ۹۴ درصد تا ۱۰۰ درصد بود).

سومین دستور جلسه، «بحث در باره‌ی راهکارها و سیاست‌های «انجمن» تا مجمع عمومی بعدی» بود. در باره‌ی برنامه‌ی دو سال آینده بحث مفصلی انجام شد و پیش‌نهادهایی از سوی شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی ارائه شد. و قرار بر این شد که در هیئت مدیره جدید این پیش‌نهادها همراه دیگر ملاحظات با همفکری اعضا تدوین و عملی شوند.

چهارمین و آخرین دستور جلسه‌ی مجمع عمومی، انتخاب هیئت‌مدیره جدید بود. پس از آنکه از افراد حاضر در مجمع عمومی خواسته شد تا برای شرکت در هئیت مدیره جدید داوطلب شوند، هشت نفر اعلام نامزدی کردند که عبارت بودند از: مهرداد صمد زاده، علیرضا کاظمی، ویکتوریا طهماسبی، امید منتظری، نیره توحیدی، کاظم کردوانی، محمدرضا نیکفر، حسن یوسفی اشکوری.

به دو دلیل رأی‌گیری برای انتخاب هیئت‌مدیره نمی‌توانست در خود مجمع عمومی انجام شود: نخست، ضرورت مخفی بودن رأی و دیگر اینکه مجمع عمومی تصمیم به سهیم کردن دیگر اعضای دارای حق رأی گرفت که به دلایلی موفق نشده بودند در مجمع شرکت کنند. در نتیجه، براساس تصمیم مجمع عمومی مقرر شد که رأی اعضا برای انتخاب هیئت‌مدیره جدید به نشانی دو نفر از حاضرین (که خود داوطلب شرکت در هیئت‌مدیره نبودند) فرستاده شود و این «معتمدان مجمع عمومی» نتیجه را به رئیس مجمع اعلام کنند تا به اطلاع کلیه اعضا رسانیده شود. آقایان رضا علیجانی و مهدی جامی این مسئولیت را پذیرفتند و ساعت ۹ صبح یکشنبه ۲۰ نوامبر به وقت اروپای مرکزی آخرین مهلت دریافت آرا تعیین گردید.

براساس اعلام رئیس مجمع عمومی (بنا بر گزارش مورخ ۲۱ نوامبر معتمدان مجمع عمومی) اعضای اصلی و جانشین هیئت‌مدیره جدید انجمن از این قرارند:

اعضای اصلی: نیره توحیدی، کاظم کردوانی، محمدرضا نیکفر، ویکتوریا طهماسبی، حسن یوسفی اشکوری

اعضای جانشین: علیرضا کاظمی، امید منتظری

به امید موفقیت همه دوستان و به امید همکاری بیشتر اعضای محترم انجمن با هیئت‌مدیره

با احترام

حسن یوسفی اشکوری، دبیر پیشین هیئت‌مدیره موقت انجمن

۲۱ نوامبر ۲۰۱۶